5 statisztika az online kereskedelem jövőjéről

5 statisztika az online kereskedelem jövőjéről
Az év végéhez, és ezzel együtt a karácsonyi nagy vásárokhoz közeledve egyre fontosabb, hogy a cégek minél jobban pozícionálják magukat a vásárlók elérésére.

Különösen fontos lehet ez egy olyan területen, mint az online kereskedelem, ahol a versenytársak kiélezett küzdelme miatt pillanatok alatt jelentős változások történhetnek a piaci szereplők népszerűségében. Éppen ezért a Gigya blog összegyűjtött 5 meghatározó kimutatást, melyeket nemcsak hasznos megfontolni, de egyenesen nélkülözhetetlenek is, ha online üzletünket sikerre szeretnénk vinni.

Az online vásárlások 32%-a már mobilról történik. A technológiai már évek óta az asztali gépektől a hordozható eszközök irányába mozdul, melyet ha idejében lépünk az előnyünkre is tudunk fordítani. Egyelőre kevés olyan vállalat van, aki mobil és tablet eszközökön is helyt tud állni, így érdemes nekiállni az apró fejlesztéseknek. Még ha nem is szükséges, hogy minden platformra külön alkalmazást fejlesszünk, kezdetnek a webshop mobilra való optimalizálása méltán elvárható minden internet bolttól.

Az ügyfelek 89%-a a rossz kiszolgálás miatt a konkurenciához pártol. Magától értetődő, hogy az ügyfél a legfontosabb, mégis sokan nem fordítanak elég figyelmet erre a tényre. Az oldalunk felépítésétől kezdve, a regisztráción át, az online ügyfélszolgálati chat-ig mindennek hozzá kell járulnia ahhoz, hogy a kuncsaftot segítsük a vásárlásban, ami számukra végső soron a bevételt fogja jelenteni.

Az online boltok 91%-a számolt be SEO javulásról a közösségi média használatának hála. Nem feltétlenül kell azonnal közösségi oldal szakértőt szerződtetnünk ahhoz, hogy online népszerűségünket növeljük. Gyakran már az is hatalmas előrelépést jelenthet, ha a termékek mellé megosztás vagy értékelés gombot teszünk, így a vásárlók bemutathatják szerzeményeiket vagy épp kívánságlistájukat ismerőseiknek, ezzel is ingyen reklámot generálva számunkra.

Az ügyfelek 73%-a előnyben részesíti azokat a cégeket, melyektől személyre szabott ajánlatokat kap. Nem kell tudnunk a látogatók kedvenc színét, ahhoz hogy termékeket ajánljunk nekik. A már megtekintett áruk alapján például ajánlhatunk hasonló termékeket a vásárlóknak, mely apróság rögtön a személyesség érzetét kelti.

Az eMarketer becslései szerint idén 20%-al nő az online vásárlások száma. Számos oka van, hogy miért választják mind többen az interneten keresztül történő vásárlást, mely forgalomnövekedésre minden webshopnak fel is kell készülnie. Rendkívül hatásos lehet, ha igyekszük épp ezt az új közönséget célba venni, és egyszerű oldal struktúrával és átlátható vásárlási móddal segítjük eligazodásukat az online kereskedelem világában.

A cikk forrását itt olvashatja.