Ruhára, szórakozásra és kajára megy el a legtöbb zsebpénze a 14-18 éves korosztálynak

Ruhára, szórakozásra és kajára megy el a legtöbb zsebpénze a 14-18 éves korosztálynak

A 14-18 éves korosztály kétharmada kap, átlagosan havi 22 ezer forint zsebpénzt. Öltözködésre és ajándékra a lányok, online játékra és elektromos kütyükre a fiúk költenek többet. Megtakarítani alig tudnak.
Mennyi zsebpénzt kapnak a fiatalok?

Mennyi zsebpénzt kapnak a fiatalok?

Átlagosan 22 ezer forint havi zsebpénzt kapnak a 14-18 év közötti fiatalok a szülőktől – derült ki a K&H fiatalok pénzügyi helyzetét felmérő kutatásából. A vizsgálat szerint a fiatalok 94 százaléka rendelkezik valamilyen bevételi forrással, jellemzően zsebpénzből vagy ösztöndíjból. Érdemes ezért már a gyerekeket is beavatni a családi költségvetés elkészítésébe. Ebben segít a K&H Vigyázz, kész, pénz! vetélkedőhöz készített tudásanyag is.
Bankra kész fiatalok – figyelemfelkeltés mobilon

Bankra kész fiatalok – figyelemfelkeltés mobilon

Nem csak megérzés, valóban szinte minden tizenéves kezében ott lapul egy okostelefon. Matolcsy Miklós, a PontVelem Nonprofit Kft. vezetője tízezer diák megkérdezésén alapuló kutatásukról is beszámol, ami alapján az is látszik, hogy még kevés magyar diák használja tanulásra az internetet. A pénzügyi oktatást a BankVelem programban valósítják meg.
K&H: mennyi pénz jöhet össze tíz év alatt a zsebpénzből?

K&H: mennyi pénz jöhet össze tíz év alatt a zsebpénzből?

A pénzt alapos tervezéssel tudjuk eszközünkké tenni, ahelyett, hogy uralkodna felettünk. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőjének első fordulójában kiemelt szerepet kapnak a megtakarítások, a játék során a fiatalok azt is elsajátíthatják, hogyan lehet félretenni a zsebpénzből a hosszú távú célokra. A játék első – online – fordulója már javában zajlik, a feladatsorokat 2024. január 26-ig lehet beküldeni.
Bankra kész fiatalok – figyelemfelkeltés mobilon

Bankra kész fiatalok – figyelemfelkeltés mobilon

Nem csak megérzés, valóban szinte minden tizenéves kezében ott lapul egy okostelefon. Matolcsy Miklós, a PontVelem Nonprofit Kft. vezetője tízezer diák megkérdezésén alapuló kutatásukról is beszámol, ami alapján az is látszik, hogy még kevés magyar diák használja tanulásra az internetet. A pénzügyi oktatást a BankVelem programban valósítják meg.
1/2