Nem álmodnak elég nagyot a magyar vállalkozók

Nem álmodnak elég nagyot a magyar vállalkozók

A hazai kkv-tulajdonosok mindössze 3 százaléka szeretne nemzetközi céget építeni, de a nagyvállalattá növekedés is csupán 5 százalékuk céljai között szerepel. A magyar vállalkozók több mint kétharmada nem tűz ki ambiciózus üzleti célokat maga elé. Mindez aggodalomra adhat okot, mert nagy ambíciók nélkül kevesebb lesz a hazai nagyvállalkozás, és ha kevesebb a nagyvállalkozás, kevésbé erős a gazdaság – állapítja meg a Szemléletváltó vállalkozói szemlélet- és készségfejlesztő mentorprogram kutatása.
Hogyan védje egy kkv a márkáját? Még pályázható a védjegybejelentési támogatás

Hogyan védje egy kkv a márkáját? Még pályázható a védjegybejelentési támogatás

Egy cégnév, márkanév vagy terméknév bevezetése sok időbe és pénzbe kerül, ezért sokat is ér. A legtöbb esetben mégsem védi a márkákat semmi, bárki lemásolhatja. Ez ellen véd a védjegyoltalom, amit december 8-ig még Európai Uniós támogatással igényelhetnek a kis- és közepes vállalkozások.
Nagyvállalati szintű IT-ra válthatnak a közepes cégek is

Nagyvállalati szintű IT-ra válthatnak a közepes cégek is

Forradalmi változásokat hozott az elmúlt évtizedben az informatikai megoldásokhoz való hozzáférésben a felhőalapú alkalmazások elterjedése, amelynek köszönhetően például a korábban a nagyvállalatok privilégiumának számító, összetett vállalatirányítási rendszer is elérhetővé vált a kis- és közepes vállalkozások (KKV) számára. Az SAP felmérése szerint egyébként élnek is a kínálkozó lehetőségekkel a hazai cégek, Magyarország a felhőszolgáltatások terén több szempontból is piacvezető a Közép- és Kelet-Európai régióban.
A kkv-k harmada használ mesterséges intelligenciát a marketingjében

A kkv-k harmada használ mesterséges intelligenciát a marketingjében

Év elején, amikor a mesterséges intelligencia (MI) széles körben elérhetővé vált a kis- és középvállalkozások számára, senki sem számított arra, hogy az új technológia ilyen gyorsan elterjed. Egy friss kutatás szerint mára minden harmadik kkv alkalmazza az MI-t marketingcélokra, ezzel az eszköz gyorsan bekerült a legnépszerűbb marketingeszközök közé.
A generációváltás hozhat gyökeres változásokat a magyar KKV-k informatikai érettségében

A generációváltás hozhat gyökeres változásokat a magyar KKV-k informatikai érettségében

Sokat fejlődtek a magyar vállalkozások informatika terén az elmúlt években, amit részben a pandémia, részben pedig a gazdasági válság kényszerített ki. Sok vezető azonban még mindig frusztrációként, mintsem kiváló üzleti lehetőségként éli meg a technológia rohamos fejlődését. Ez főként abból adódik, hogy a hazai KKV-k még mindig kezdetleges informatikai megoldásokat alkalmaznak és ritkán fordulnak IT szakértőkhöz. De vajon miért pont az informatika marad le az üzletfejlesztés során? A szakértő szerint ebben radikális változásokat fog hozni a cégvezetők körében jelenleg zajló generációváltás, így hamarosan jelentős lemaradással szembesülhetnek azok a cégek, akik nem váltanak magasabb szintű informatikára.
2/22