K&H: mennyiért vásárolnak a fiatalok?

K&H: mennyiért vásárolnak a fiatalok?

A fiatalok több mint fele - 54 százaléka - részesíti előnyben az elektronikus fizetést az üzletekben, boltokban – nem online – történő vásárlások során. Ötödük 50-99 ezer forintért vásárol egy hónapban bankkártyával, de szintén 21 százalékuk több mint 200 ezer forintot költ el egy hónapban. Az átlagérték 88 ezer forint, a medián 50 ezer forint a K&H ifjúsági index szerint, amely a fiatalok bankkártyás, okostelefonnal, okosórával vagy hasonló eszközzel történő vásárlási szokásait vizsgálta. A felmérés szerint a bankkártyás költésekhez képest alacsonyabb az okosórás vásárlások átlagos összege: 38 ezer forintot tett ki.
K&H: fiatalok a nyári kártyaboom élén

K&H: fiatalok a nyári kártyaboom élén

Rákaptak a kártyás fizetésekre a legfiatalabbak: a K&H ifjúsági számláihoz köthető kártyák száma 64 százalékkal emelkedett három év alatt. A kártyákhoz köthető nyári forgalom több mint négyszeresére, 12 milliárd forint fölé nőtt, a vásárlások száma 243 százalékkal emelkedett. A K&H kiemelt céljának tartja, hogy a diákoknak bemutassa a készpénzmentes fizetések lehetőségeit, az általános és középiskolásoknak szóló Vigyázz, kész, pénz! versenysorozata és tananyaga pedig ehhez nyújt gyakorlati segítséget.
Növekszik a fiatalok bankkártyás fizetési szokása

Növekszik a fiatalok bankkártyás fizetési szokása

A fiatalok körében egyre népszerűbb a bankolás, a K&H-nál a 6-26 évesek számára elérhető ifjúsági bankszámlák száma a múlt év végére átlépte a 60 ezret, ami az egy évvel korábbihoz képest 13 százalékos emelkedést jelent – közölte a pénzintézet. A fiatalok számláihoz köthető kártyás tranzakciók száma meghaladta a 10 milliót, ami 86 százalékos éves növekedésnek felel meg.
A fiatalok 40%-a szerint segítené a munkáját a mesterséges intelligencia

A fiatalok 40%-a szerint segítené a munkáját a mesterséges intelligencia

A munkavállalók 12%-a használt már mesterséges intelligenciát valamilyen célra, a kísérletezés nagyobb arányban jellemző a fiatalokra, a felsőfokú végzettségűekre és a Budapesten élőkre. A területen bekövetkezett ugrásszerű fejlődés a legtöbbjük szerint hatékonyan segíti majd a munkájukat, de a dolgozók negyede már a munkáját félti a tanuló gépektől – derült ki a Profession.hu felméréséből.
Piszkálnak a neten? - Csevegőrobot segíti a fiatalokat a tudatosabb internethasználatban

Piszkálnak a neten? - Csevegőrobot segíti a fiatalokat a tudatosabb internethasználatban

Mára az internet és az okostelefonok a fiatalok életének szerves részévé váltak, azonban a túlzott online jelenlét és a felkészületlen nethasználat folyamatos kockázatot jelenthet, miközben éppen ezt, a 13-18 éves korosztályt nehéz elérni a tudatosító programokkal. A március 27. és 31. között zajló Digitális Témahét alkalmából a fiatalok szokásaira rezonálva egy új online megoldást indít a ProSuli: a ChatMate interaktív módon ad tudást az online zaklatás, a digitális lábnyom és a digitális jóllét témakörökről, amelyben a fiatalok segítőpartnere a színész-énekes Miller Dávid.
2/14