Zsarolóvírustól a „disznóvágás-átverésig”

Zsarolóvírustól a „disznóvágás-átverésig”

A Visa közzétette félévente megjelenő, csalásokról szóló nemzetközi jelentésének 2024 tavaszi kiadását, amely a fogyasztókat és vállalkozásokat világszerte érintő legjellemzőbb fizetési veszélyekre hívja fel a figyelmet.
Bankkártyás csalások: ismert szolgáltatók partnereinél is célszerű az óvatosság

Bankkártyás csalások: ismert szolgáltatók partnereinél is célszerű az óvatosság

Ismert utaztatási társaságok külföldi autókölcsönzési vagy szállásadói partnereihez kötődő ügyleteknél fordulhattak elő digitális bankkártya-csalási kísérletek. A támadások nem a biztonságosan működő magyar bankoknál, hanem kereskedelmi szolgáltatók kapcsán indultak. Vásárlási limitbeállítás, tranzakciós értesítések, végső esetben azonnali kártyaletiltás segíthet a védekezésben.
Ezermilliárd forintot fizethettünk bankkártyával év végén az online boltokban

Ezermilliárd forintot fizethettünk bankkártyával év végén az online boltokban

Teret vesztett a bolti forgalommal szemben az idei évben az online kereskedelem a bankkártyás fizetések adatai szerint. Ugyanakkor a BiztosDöntés.hu szakértőinek várakozása szerint a IV. negyedévben az online bankkártyás költés átlépte az 1000 milliárd forintos álomhatárt.
″A készpénz csak illúzió″ - szakemberek szerint a jövőben végleg összetörhetjük a malacperselyt

″A készpénz csak illúzió″ - szakemberek szerint a jövőben végleg összetörhetjük a malacperselyt

Malacperselyben gyűlő aprópénz, farmerzsebben maradt ezresek és az autós kávétartó rekeszben megbújó örök száz forintos a bevásárló kocsikhoz: a készpénz az életünk része, nap mint nap találkozunk vele valamilyen formában, még ha a nagyobb kifizetéseinket sokszor inkább kártyával intézzük is. Egyre közelebb jutunk ugyanakkor egy ropogós bankóktól mentes korszakhoz, a kérdés pedig, hogy felkészültünk-e rá? Erről tanácskoztak szakemberek a Felelős Fintech Tartalmak nevű pályázat díjkiosztóján tartott kerekasztal-beszélgetésen a budapesti V30 Rendezvényközpontban március 20-án.
K&H: a készpénz nem menő

K&H: a készpénz nem menő

A fiatalok alapvetően ragaszkodnak karácsonyi szokásaikhoz, abból a szempontból is, hogy az ajándékok többségét továbbra is személyesen, hagyományos boltban vásárolják meg, de azért van változás – derül ki a K&H friss felméréséből. Slágerterméknek számítanak a kozmetikumok, ruhák, a készpénz azonban kevésbé. Sokan pedig már az „online ajándékokat″ preferálják.
1/12