Nem elég szexi a kommunikációs iparág

Nem elég szexi a kommunikációs iparág

Az MRSZ hosszú évek óta először mérte fel a szektorban foglalkoztatottak létszámát az OPTEN-nel együttműködve, annak adatbázisából kinyert tényadatok felhasználásával. Ennek eredményeképpen meglepő adatot publikált a Reklámszövetség az MRSZ Mini Konferencián: a kommunikációs iparágban körülbelül 115 ezren dolgoznak. Mégis számos kihívással küzd a szektor, és jelentős átalakuláson megy át a szakma. Kerekasztal beszélgetés során Liptay Gabriella, a KPMG Hungária Kft. marketing és kommunikációs igazgatója fejtegette a szektort érintő HR kérdéseket Török Diána, a GroupM Communications & Learning Directora és Vági Róbert, a Central Médiacsoport operatív vezérigazgató-helyettesének társaságában.
Világméretű PR-kampány indult a klímaváltozás elleni harc részeként

Világméretű PR-kampány indult a klímaváltozás elleni harc részeként

45 PR-ügynökség és kommunikációs szervezet fogott össze, hogy egy közös célért, az éghajlatváltozás elleni kampányon dolgozzon. Az Egyesült Nemzetek Fejlesztési Programjának (UNDP) ″Weather Kids″ kampánya március 21-én indult, és eddig több mint 80 országban jelent meg az összefogásnak köszönhetően.
Kétszámjegyű a nominális növekedés, de reálértéken mégis csökkent a kommunikációs iparág forgalma

Kétszámjegyű a nominális növekedés, de reálértéken mégis csökkent a kommunikációs iparág forgalma

A 2023. évi MRSZ Médiatorta 351,1 Mrd Ft, az MRSZ Kommunikációs torta 648,9 Mrd Ft volt. A kimagasló infláció továbbra is rányomta a bélyegét az iparág teljesítményére, vagyis nominálisan ugyan nőtt mindkét torta, de reálértéken még mindig apadás mutatkozik. A médiatorta 6,6%-kal, a kommunikációs torta 5 %-kal csökkent tavaly. Ezen belül a hazai média, azaz a tévé, a magyar digitális kiadványok, a sajtó, a közterület, a rádió és a mozi esetében még borongósabb a kép: reálértéken 7,2 százalékponttal maradnak el a 2022-es szinttől, 17,7%-kal a 2019-estől. A kommunikációs tortaszeletek, vagyis a média és gyártási költség melletti számok kissé jobban festenek, „csak” 3,1%-os csökkenést mutatnak reálértéken.
Nem elég szexi a kommunikációs iparág

Nem elég szexi a kommunikációs iparág

Az MRSZ hosszú évek óta először mérte fel a szektorban foglalkoztatottak létszámát az OPTEN-nel együttműködve, annak adatbázisából kinyert tényadatok felhasználásával. Ennek eredményeképpen meglepő adatot publikált a Reklámszövetség az MRSZ Mini Konferencián: a kommunikációs iparágban körülbelül 115 ezren dolgoznak. Mégis számos kihívással küzd a szektor, és jelentős átalakuláson megy át a szakma. Kerekasztal beszélgetés során Liptay Gabriella, a KPMG Hungária Kft. marketing és kommunikációs igazgatója fejtegette a szektort érintő HR kérdéseket Török Diána, a GroupM Communications & Learning Directora és Vági Róbert, a Central Médiacsoport operatív vezérigazgató-helyettesének társaságában.
A MindMiners lett az Eisberg PR partnere

A MindMiners lett az Eisberg PR partnere

Az idei évtől a MindMiners Collective látja el Magyarország meghatározó élelmiszeripari cége, az Eisberg kommunikációs és PR ügynökségi teendőit. A három éve alakult, a kommunikációra stratégiai területként tekintő, régiós piacon is aktív tanácsadó csapat ügyfelei-partnerei között olyan brandek szerepelnek, mint a Richter Gedeon Nyrt., az OTP Csoporthoz tartozó PortfoLion, a Kulcs-Soft, vagy a Publicis Groupe Hungary, illetve annak regionális társszervezete, a Publicis Le Pont.
1/24